Sanatçı resmi
dayanaksız, güvensiz, ucu bucağı olmayan
bir dal üzerinde bulunan damla şeklinde estetik ve sert çizgileri
bulunan üç şekil oluşturmuştur. Ortadaki simgenin içinde uzun saçlı estetik
fizik yapısına sahip siyah slüet şeklinde figür bulunmaktadır. Bu üç nesnenin
çizgileri dışarı tasıyor. Öyle bir kargaşa oluşmuş ki figür adeta kendini beyaz
bir buluta asılı oltada oturmş sessizce sadece bekliyor vaziyette. Figürün egik
duruşu adeta dünyadan hayattan umudunu kesmiş her şeyi boşvermiş gibi bekleyişi
dikkati kendisine çekmektedir. bütün kargaşaya ragmen algısal ayırt
edilebilirlik yüksektir.
Kullanılan yatay
kompozisyon içerisinde figürün ortada ve dikey kullanılması bu kompozisyonda
sağladığı bütünlük tüm dikkati ona çekiyordu.
Dizisel ve dizimsel çözümleme
Resimde ikili
karşıtlıklar verilmiştir:
Umut_umutsuzluk
Güçlü_ güçsüz
Yumuşak_sert
Yatay_dikey
Figürün kendisinin
ve bulunduğu dayanagın siyah olmasına rağmen figürün beyaz bir planda
bulunması yani arkadan gelen beyaz bir
ışığın olması figürün beklediği bir umudunun olabileceği de düşünülebilir. Figür damla şeklindeki
bulunduğu yapı şekil içerisinde sanki hapsedilmiş gibi bir görüntü imajı
sergiliyor. Figürün sağ ve sol yanında boş fakat karışık şemalar bulunuyor.
Buradaki en can alıcı
yer figürün bulunduğu yerdir. Bütün sanat nesneleri arasındaki kullanım şekli
figürün dayanagı yani bulunduğu şema. Figürün genel duruşu oldukça
durgundur.Bir sürü kargaşa arasında figürün durağanlığı bekleyişi çok dikkat
çekmektedir, izleyiciyi kendi içine çekmektedir.
Bu resimde
kullanılan göstergeleri üç veya dört grupta toplayabiliriz. Dal ve en başta
bulunan birinçi damlaya benzeyen şekil, ikinci olarak ortada bulunan içinde
figürü de barındıran şekil, üçüncü olarak da yine sonda bulunan damlaya benzettiğimiz
şekil, ve sonuncusu tüm bu dikeyliğe rağmen en üstte bulunan yatay ve büyük bir
siyah leke yani bahsettiğimiz figürün dayanağı diyebiliriz. Dal ve üç damla
şeklinde ki imgeler olmak üzere her biri birbirinden farklı yapıya özelliğe
sahip.
Kodlar
Kodlar toplumsal
kültürün bir ürünüdür. Burada figürlerin özellikleriyle resimdeki hislerin
anlatılışı arasındaki ilişki doğrudan pekiştirilmiştir. Figürün rahatlığı
duruşu durağanlığı ifade ediyor.
Metafor ve metonomi kullanımı:
Resimde durağan
bekleyen bir figürün kapalı karmaşık bir şekil içerisinde bulunduğunu
görüyoruz, metaforik anlamda figürün duruşu ve bulunduğu yer ile
ilişkilendirirsek figürün bize anlatmak istediği,umut beklenti ve tüm kargaşaya
rağmen durağanlığı çağrıştırmaktadır.
Sonuç
Bu çalışmada
resimde gösterildiği gibi durum kargaşa umut_umutsuzluk gibi durağan olmasına rağmen aslında tam tersi bir
duygu umut ve beklentiyi simgeliyor.
Gösterge sistemi gerçekçi ve temsili bir kod içerisinde hareket etmektedir.