OBEN YILMAZ’IN BİR İLLÜSTRASYON ÇALIŞMASININ GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN ÇÖZÜMLENMESİ VE İNCELENMESİ

Burhan
Gösteren ( Düz anlam) : Soyutlanmış iki kadın figürü, siyah beyaz lekeler kadınlarla birlikte kompozisyon oluşturulmuş. Kompozisyon içinde iki kadın ve iki sperm bulunmaktadır…
Gösterile ( Yan anlam) : iki kadının sanki çıplakmışcasına görünen bedenleri ; havada asılı kalmış, esnek, rahat görünmektedir bunlar sanki özgürlüğü yansıtmaktır.



      Negatif ve pozitif renkleri bir arada kullanmış olması ortaya bir boşlukla saflıkla karışan siyah renklerin ahenkli bir bütünlüğünü oluşturmaktadır. İlk bakışta ben baktığımda anlam veremedim bu resme soyut olarak gözlemledim sanki sadece renklerle alakalı bir resim diye yorumladım kendimce ama resme dikkatli baktığımda metaforik bir anlamı olduğunu görebildim iki kadın havada yüzlerini saklıyarak esnek pozisyondalar. Ve vücut hatlarını güzel bir şekilde saklamış, onları  ayrıntılarda vermiştir. Sade siyah olan o saç kısmında ise hem saç, hem de sperme benzeyen şekiller mevcuttur. Sperm ve saç bir metafordur,  yani saçın o şekli spermi andırırken kadının doğurgan bir yapıda olduğunuda vurgulamaktadır. Resmin pikselinde sıkıntı olduğundan dolayı kadın şeklinde, geometrik şekillerin net olarak nasıl olduğunu vurgulayamıyorum yalnız görebildiğim şekillerin üst üste birleşerek kadın vücudunu ortaya çıkararak anlattığı bir anlatım.

Özgürlük  kadınların sürekli ağızlarında arayıpta yarım yamalak buldukları, hala kadın erkek eşit denilsede aslında eşit  olmadığını her zaman süregelir. Evet bir kadın olarak bende diyorum özgürüz ama ne kadar? Bu çok uzun tartışılabilecek  bir mevzuudur. Yalnız burda iki kadın figürünün umursamaz esnek ve bir o kadarda takmazcasına rahatlıkları  sadece özgürlüklerini dile getiriyor olarak görüyorum.

YASEMİN ULUSOY